Procedura przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków, została uregulowana w niżej wymienionych przepisach prawa powszechnego:
- Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dziennik Ustaw numer 78, pozycja 483, z późniejszymi zmianami),
- Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dziennik Ustaw z 2018 roku, pozycja 2096 zmieniona),
- Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dziennik Ustaw numer 5, pozycja 46).
Zagwarantowane każdemu w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej prawo składania skarg i wniosków do organów państwowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, organów samorządowych jednostek organizacyjnych oraz do organizacji i instytucji społecznych realizowane jest na zasadach określonych przepisami działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym stanem prawnym, każdy ma prawo składać wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą.
Powszechny charakter skargi i wniosku powoduje, że prawo takie przysługuje zarówno osobom prawnym, fizycznym jak i niedysponującym pełnią praw, niezależnie od posiadanego wieku i obywatelstwa.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu, przy czym te niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski dot. działalności Policji, należy kierować do właściwych kierowników jednostek organizacyjnych Policji woj. lubuskiego, ale można je także składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Komendant Powiatowy Policji w Sulęcinie lub jego Zastępca przyjmują interesantów w każdą środę od godz. 12.00 do godz. 16.00 w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Sulęcinie przy ulicy Szpitalnej 4. Szczegółowe informacje w powyższej sprawie można uzyskać w Sekretariacie Komendanta Powiatowego Policji w Sulęcinie, w godzinach urzędowania, od 7.30 do 15.30:
telefon 47 79 312 00
lub po godzinie 15.30 u Dyżurnego jednostki
telefon 47 79 312 11 lub 47 79 312 12.
__________________________________________________________________________________
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Sulęcinie
Kontakt:
ulica Szpitalna 4
69 – 200 Sulęcin
2. Komendant Powiatowy Policji w Sulęcinie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Adres mailowy: iod.sulecin@go.policja.gov.pl
3. Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
5. Pani/Pana dane osobowe:
- będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
6. Komenda Powiatowa Policji w Sulęcinie nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
9. Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, to jest Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.